Jak zadbać o prawidłowy stan emocjonalny?

Napięcie psychiczne, sytuacje stresowe, nerwowość, niepokój, rozdrażnienie, brak kontroli nad reakcjami i emocjami. Stany te wpływają negatywnie nie tylko na nasze samopoczucie, lecz także na zdrowie. Właśnie dlatego warto dbać o swój stan emocjonalny. Poniżej kilka rad, jak możemy sobie pomóc.

  • Swoje obowiązki planuj z wyprzedzeniem – postaraj się nie zostawiać wszystkiego na ostatni moment oraz nie rób zbyt wielu rzeczy na raz.
  • Naucz się technik panowania nad stresem (np. ćwiczenia oddechowe, medytacja, joga).
  • Zadbaj o swoją dietę – postaraj się ograniczyć alkohol, kofeinę, cukier oraz tłuszcze; sprawiają one, iż organizm trudniej radzi sobie ze stresem.
  • Ćwicz regularnie – wybierz aktywność, którą lubisz (np. jogging, spacery, jazda na rowerze, badminton, piłka nożna); wpływa to pozytywnie na nastrój, pomaga rozluźnić mięśnie oraz relaksuje organizm.
  • Każdego dnia znajdź czas na odpoczynek – codziennie poświęć trochę czasu (co najmniej 10 minut) na relaksujące Cię czynności (np. czytanie, ciepła kąpiel).