Co zrobić, aby zminimalizować podatność na zdenerwowanie?

Na szczęście istnieje kilka sposobów na to, by poradzić sobie z codziennym napięciem. Na początek ważne jest, aby nauczyć się rozsądnie gospodarować swoim czasem. Umożliwi nam to lepsze, efektywniejsze radzenie sobie z obowiązkami, a przez to zmniejszy obciążenie psychiczne. Warto przygotować sobie listę rzeczy, które mamy do zrobienia w najbliższym czasie (np. tygodniu), wraz z wyznaczonymi terminami ich wykonania, i regularnie je realizować.

Aby rozładować napięcie gromadzące się w naszym ciele, warto zadbać o sprawność fizyczną i zdrowie. Wyznaczmy sobie w ciągu dnia porę, w której będziemy regularnie ćwiczyć. Specjaliści zalecają wykonywanie ćwiczeń co najmniej trzy razy w tygodniu po około pół godziny. Aby utrzymać zdrowie swojego systemu nerwowego, warto wypróbować techniki relaksacyjne. Można zacząć uprawiać np. medytację czy jogę, które – stosowane regularnie – pomagają w utrzymaniu równowagi psychicznej. W sytuacjach stresowych, wymagających opanowania, warto wykonywać głębokie wdechy i wydechy, które pomagają się uspokoić. Na co dzień dbajmy również o to, aby w naszym życiu nie brakowało urozmaicenia, słuchajmy muzyki, która wpływa odprężająco, przebywajmy w miejscach, które lubimy (niech takim będzie zwłaszcza nasz dom!).

Pamiętajmy, aby każdego dnia znaleźć chwilę na relaks i przyjemności. Dla utrzymania organizmu w dobrej formie bardzo ważna jest także właściwa dieta oraz utrzymywanie wagi ciała w granicach normy. Równowaga, umiarkowanie i urozmaicenie to charakterystyczne cechy diety niezbędnej do utrzymania umysłu i ciała w dobrej kondycji. Warto również pomyśleć o wzbogaceniu naszego menu o składniki mające pozytywny wpływ na układ nerwowy (np. zawarte w preparacie Benospokój L-teaninę i melisę lekarską).